MOTOROLAJ

FŐOLDAL FUVAROZÁS WEBSEO MOTOROLAJ OLDALAK

Új specifikációkészlet, a motorolaj gyártás terén 2010 októberében lépett hatályba. Az iparnak egy éve volt arra, hogy olajjait alakítsa át, és 2011 szeptemberében az ILSAC már nem ajánlotta fel az engedélyezését.

Közel egy évtizedes motorolaj gyártás tette közzé a végleges specifikációkat, és az engedélyes értékesítés az olajgyártóknak és az új márkáknak 2020. május 1-jén kezdődik. Két GF6 szabvány létezik; A progressziós és teljesen visszafelé kompatibilis a GF-5-tel, és a GF-6B kifejezetten a SAE 0W-16 viszkozitású olajhoz.

A motorolaj gyártás minőségi osztályozása

Az ACEA teljesítmény és minőségi osztályozása az Európában alkalmazott A3 tesztek vitathatatlanul szigorúbbak, mint az ILSAC szabványok. A CEC (A Koordináló Európai Tanács) az üzemanyagok és kenőanyagok tesztelésének fejlesztő testülete Európában és azon kívül is, az európai ipari csoportok révén meghatározza a szabványokat; ACEA, ATIEL, ATC és CONCAWE.

A motorolaj gyártás nem tanúsítja az olajokat, nem engedélyezi és nem regisztrálja a megfelelőségi tanúsítványokat. Az olajgyártók felelősek azért, hogy minden olajvizsgálatot és értékelést az elismert motorolaj-ipari szabványok és gyakorlatok szerint végezzenek.

A népszerű kategóriák közé tartozik a B4, amelyek meghatározása: "Stabil, jó minőségű motorolaj, amelyet meghosszabbított leeresztési időközökkel rendelkező személygépkocsikhoz és könnyű haszongépjárművekhez használt benzin- és dízelmotorokhoz használnak" Az A3 csak motorokhoz alkalmas alacsony viszkozitás felhasználására tervezték. A C kategóriájú olajokat katalizátorokkal és részecskeszűrőkkel való felhasználásra szánják, míg az E kategóriába a nagy teherbírású dízelt használják.

Teljesítmény és minőség

A Japán Járműipari Szabványügyi Szervezet (JASO) létrehozta saját teljesítmény- és minőségi normáit a japán eredetű benzinmotorok számára. A négyütemű benzinmotorokhoz a motorolaj gyártás esetében a JASO T904 szabványt alkalmazzák, és ez különösen releváns a motorkerékpárok motorjainál. A szabványokat úgy tervezték, hogy megkülönböztessék a nedves tengelykapcsoló használatára jóváhagyott olajokat, az MA2 kenőanyagok pedig nagyobb súrlódási teljesítményt nyújtanak. A szabvány olyan olajokat vásárol, amelyek nem alkalmasak nedves tengelykapcsoló használatára, ezért folyamatosan változó sebességváltóval felszerelt robogókban használják őket. A súrlódásmódosítók hozzáadása az olajokhoz hozzájárulhat a nagyobb üzemanyag-takarékossághoz ezekben az alkalmazásokban.

A kétütemű benzinmotoroknál a szabványt alkalmazzák, és ez különösen az alacsony hamutartalomra, a kenhetőségre, a mosószerekre, az alacsony füst- és kipufogógáz-blokkolásra vonatkozik.

Ezeket a szabványokat, különösen a JASO-MA (motorkerékpárokhoz) és az olajszükséglet problémáinak kezelésére tervezték, amelyekre az API szolgáltatási kategóriák nem vonatkoznak. A JASO-MA szabvány egyik eleme egy súrlódási teszt, amelynek célja a nedves tengelykapcsoló használatára való alkalmasság meghatározása. A JASO-MA-nak megfelelő olajat megfelelőnek tartják nedves tengelykapcsoló-üzemeltetéshez. A motorkerékpár-specifikusként forgalmazott olajok a címkét viselik.